Turiștii în Grecia vor putea avea un „asistent personal de călătorie”. Câte limbi știe aplicația bazată pe inteligența artificială lansată de oficiali

Publicat: 04 06. 2024, 13:57
Santorini, Grecia- Shutterstock

Ministrul elen al turismului, Olga Kefalogianni, și cel al digitalizării, Dimitris Papastergiou, au prezentat luni, noua aplicația digitală destinată străinilor care vizitează Grecia, potrivit publicației Kathimerini.

Aplicația digitală mAiGreece prezentată de oficialii eleni folosește inteligența artificială pentru a oferi turiștilor toate informațiile pe care le solicită atunci când se află în Grecia.

Astfel, aceasta poate să fie folosită ca un asistent personal de călătorie, cu care turiștii vor putea interacționa cu într-un mod similar cu ChatGPT, trimițând întrebările în limba lor, fie în scris, fie verbal.

Finanțată prin PNRR

Aplicația va folosi geolocalizarea pentru a furniza turistului informații despre atracții, muzee, situri arheologice, plaje cu steag albastru, spitale și centre de sănătate, secții de poliție, ambasade și consulate, precum și conținutul de pe visitgreece.gr, arată sursa citată.

În plus, aplicația va avea o funcție de apelare a apelului unic de urgență european 112, care va trimite un mesaj text către centrul de operațiuni al Ministerului pentru Urgențe Climatice și Protecție Civilă, inclusiv cu localizarea apelantului.

Noua aplicație acceptă 31 de limbi, cele 24 de limbi oficiale ale UE, precum și albaneză, chineză, japoneză, turcă, ebraică, arabă și coreeană. Aplicația va fi disponibil gratuit pe dispozitivele mobile prin App Store și Play Store, din 10 iunie.

Pentru a-și face cont în aplicație, turiștii pot să se înscrie cu contul de Google, Apple sau Facebook.

Pentru implementarea acestui proiect, s-au folosit resurse din Fondul elen de Redresare și Reziliență, pentru consolidarea transformării digitale a Greciei, potrivit sursei citate.

Și autoritățile române au lansat recent o aplicație, inclusă în primul program național de turism cultural, „România Atractivă”, prin care vor să crească vizibilitatea obiectivelor culturale, a istoriei și tradițiilor locale, dar și educarea micilor vizitatori. Programul, coordonat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), beneficiază de cea mai complexă platformă multimedia de promovare, care include și un site, alături de aplicația ce poate fi descărcată gratuit.