Corina Hodorogea, destin schimbat de PANDEMIE: legume vândute online, duse la ușa clientului, și „conserve 3F”. Fără coloranți, conservanți și aditivi

This browser does not support the video element.

Destin schimbat de pandemie. A lăsat munca la o mare multinațională și s-a întors acasă, la Băleni, în Dâmbovița, pentru a le da o mână de ajutor părinților care nu mai aveau piață de desfacere pentru legume și… a devenit a treia generație de legumicultori. Este, pe scurt, povestea de succes de până acum a Corinei Hodorogea. Are însă ambiția de a o continua și de a o duce la alt nivel.

Lockdown-ul a făcut-o pe Corina să reinventeze afacerea familiei cu legume. Piețele fiind închise, era nevoie de o schimbare, iar specialistul în marketing care era a găsit soluția – să vândă legume proaspete online.

„În 2020 am luat decizia că trebuie să ne adaptăm vremurilor în care trăim și ar trebui să aducem un nou concept la viață, este vorba de Legume Verzi, platforma prin care reușim să ajungem în bucătăriile bucureștenilor în fiecare săptămână cu legume proaspete, pe care le cultivăm chiar noi, sau legume și fructe de la producărori-colaboratori”, povestește Corina.

Cu ajutorul rudelor, prietenilor și cunoscuților și-a popularizat platforma, care – încet-încet – a dus legume pe mesele tot mai multor clienți.

Roșia, vedeta de la Băleni

Afacerea a luat o nouă turnură în 2022, când a luat decizia de a procesa legumele produse în grădina. Motivul – o producție record de roșii. Așa au fost create sucuri de roșii și sosuri cu diverse ingredient.

„Roșia crește foarte bine la noi și cumva reușim s[ ducem mai departe soiurile de ro;ii autentice care cumva sunt foarte solicitate în piață, iar din aceste roșii reușim să procesăm și să creăm produsele finite care se află pe rafturile magazinelor precum Profi. Reușim să aducem o consistență pură, fără zahăr, fără sare, fără conservanți, fără coloranți”, ne dezvăluie Corina Hodorogea.

“Dacă într-o corporație ai un program și poți să te ții de acel program, în agricultură nu este așa. Depindem foarte mult de condiiile meteo, depindem foarte mult de factori precum creșterea legumelor, momentul în care trebuie recoltate și toate acele lucruri care nu țin de alegerea ta. Pot să zic că acum am o flexibilitate mare în a-mi face un program de lucru, dar clar numărul de ore cumulate este mult mai mare”

Pe lângă roșii, ardei (gras, iute, capia) și alte legume și plante „indigene”, un loc special ocupă producția de varză cale, distribuită în sectorul Horeca, firma Corinei Hodorogea fiind partenera unui binecunoscut lanț de restaurante.

Cât privește produsele procesate, vândute sub marca Selo, 28 la număr, apar unele inovative, vedete cum le numește Corina, precum dulcețurile din dovlec plăcintar și cea de dovlecel, la care a ajuns tot din „cauza” unui excedent de producție, care putea duce la pierderi. A fost momentul în care s-a făcut investiția majoră a afacerii de familie, în borcane, sticle, procesare, logistică.

„Am reușit în același an să găsim sprjin prin fondurile europene și asta ne-a echilibrat cumva partea de investiții”, precizează Corina care recunoaște că în rest investițiile au fost din surse proprii și… continue.

Ce alte bunătăți mai produce Corina Hodorogea

Alte dulcețuri, după rețete transmise din generație în generație, sunt cele de rubarbă ori de ardei iute,. La fel de căutată este parte de murători și bineînșeles, zacusca – făcută la foc de lemne – nelipsită de pe mesele romînilor

„În toamnă producem murăturile asortate – castraveți în oțet, ardei bulgăresc ăn oțet și ardei iute în oțet , foarte apreciate pentru că sunt rețete pe care clienții nu le-au mai întâlnit de foarte mult timp pe piață”, mai spune Corina Hodorogea.

Dovada aprecierii conservelor Corinei Hodorogea sunt comenzile ferme și prezențele pe rafturile băcăniilor din Suceava, Vâlcea ori București, ori prin livrări directe atât de legume verzi cât și de conserve, venite prin propria platformă.

„Pentru noi, parteneriatul cu Profi a fost un bun prilej de a ne face cunoscuți în Dâmbovița, avem trei magazine partenere către care livrăm produsele Selo. Este o mare plăcere să lucrăm cu un asemenea brand mare din țară și așteptările noastre sunt ca numărul produselor de pe rafturi să crească și clienții să vină să ne aleagă produsele”

Iar ambițiile sunt mari, deopotrivă investițiile.

„Pentru noi, investițiile au fost constante, drept urmare asta ne propunem pe mai departe și anume să investim în zona de procesare, ar fi un pas natural al business-ului nostru, în așa fel încât în următorii ani să avem un spațiu de producție propriu”, a conchis Corina Hodorogea.

Explorarea culinară este la un click distanță

Micii producători trebuie doar să-și dorească să ajungă pe Via Profi, fără să-i coste ceva și fără să aibă vreo obligație

Via Profi este locul unde virtualul se întâlnește cu realul, unde explorarea culinară este la un click distanță. Pe Via Profi pot fi descoperite bunătăți și produse chiar în casele ori în fermele oamenilor din diverse zone ale României, fiecare cu specificul ei.

Profi a creat această plaformă non-comercială, de responsabilitate socială, cu scopul unui stil de viață sustenabil.

Practic, micii producători trebuie doar să-și dorească să ajungă pe Via Profi, fără să-i coste ceva și fără să aibe vreo obligație față de Profi sau altcineva. Via Profi îi face vizibili, îi conectează cu consumatori dornici de produse locale sănătoase, prezentând detalii pentru a fi contactați – telefonul, adresa și localizarea pe hartă. Mai mult, le este expusă povestea și imagini cu produsele pe care le comercializează, evidențiind naturalul și valoarea culinară.

Via Profi realizează, practic, conexiunea direct între producători și consumatori și oferă oportunitatea cunoașterii poveștii din spatele fiecărui produs.

În prezent, Via Profi sunt 552 de producători listați, din 32 județe ale țării și 10 categorii de produse. Iar proiectul Via Profi crește constant cu noi artizani adăugați, toți ușor de găsit pe www.via-profi.ro.