Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anulat procedura de achiziție publică pentru revizuirea studiului de fezabilitate aferent autostrăzii Sibiu-Pitești. Decizia a fost luată la sfârșitul săptămânii trecute, în aceeași zi în care a fost oprită și procedura pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Brașov.
Autostrada Sibiu-Pitești, cu o lungime de 116,6 kilometri și o valoare estimată la circa 3,2 miliarde de euro, a fost considerată o alternativă de traversare a munților la autostrada Comarnic-Brașov-Făgăraș.
CNADNR inițiase la sfârșitul lunii martie procedura pentru revizuirea studiului de fezabilitate aferent autostrăzii Sibiu-Pitești.
Compania nu a precizat motivul care a stat la baza deciziei anulării procedurii de atribuire. Până la publicarea articolului, oficialii CNADNR nu au putut fi contactați pentru detalii suplimentare.
În documentul companiei sunt invocate articole din ordonanța de urgență 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică care prezintă condițiile în care poate fi oprită procedura de licitație.
În luna martie, reprezentanții CNADNR declarau că autostrada Sibiu-Pitești ar putea fi gata în trei ani (2014-2016).
Odată cu finalizarea tronsonului Sibiu-Pitești, coridorul IV paneuropean ar fi urmat să fie gata, pe baza de finanțare din bani europeni.
De altfel, într-un interviu acordat Ziarului Financiar în aprilie a.c., ministrul Transporturilor de la acea vreme, Alexandru Nazare, declara că miza pentru realizarea tronsonului de autostradă Sibiu-Pitești este revizuirea studiului de fezabilitate și accesarea de bani europeni pentru acesta în exercițiul 2014-2020.
Citește și REACȚIE ANCHETĂ GÂNDUL. CNADNR a eliminat din caietul de sarcini „ȘPAGA” introdusă „din greșeală”. Licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov a fost deblocată
Citește și Director de la Autostrăzi, demis după ANCHETA GÂNDUL: „șpagă” introdusă „din greșeală” în LICITAȚIA PENTRU COMARNIC-BRAȘOV. CE CLAUZĂ A RĂMAS ÎN CONTRACT