CNADNR va rezilia contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.
„Le-am trimis notificarea, iar rezilierea de facto a contractului va fi realizată în termen de 15 zile”, a declarat agenției Mediafax directorul general al CNADNR, Mircea Pop.
El a precizat că motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de întârzierile în execuție, proiectul fiind în prezent la stadiul de 20%, față de 70%, cât ar fi fost indicat.
Citește și CNADNR anulează pe bandă rulantă licitațiile pentru autostrăzi. După Comarnic-Brașov, a fost oprită și procedura pentru Sibiu-Pitești
Pop a adăugat că există și alte motive pentru rezilierea contractului. „Este un complex de împrejurări, mai amplu”, a precizat șeful CNADNR.
Premierul Ponta a afirmat vineri, confirmând informațiile transmise anterior de Mediafax, că proiectul de construcție a autostrăzii Arad-Nădlac, finanțat și de către Uniunea Europeană, a fost licitat în condiții considerate de Comisia Europeană ca fiind greșite, astfel este posibilă rezilierea contractului și organizarea unei noi licitații.
Mediafax a anunțat încă din luna iulie că oficialii Comisiei Europene pregătesc o scrisoare de întrerupere a uneia din plățile solicitate de către CNADNR pentru un contract de construcție a autostrăzii Arad-Nădlac în contextul în care au fost identificate „iregularități și suspiciuni de fraudă”
Citește și DESZĂPEZIREA ROMÂNIEI- o afacere de 70 sau 100 de MILIOANE DE EURO? Reprezentant CNADNR, despre „regii asfaltului”: „Dacă îi mai înjurați mult, o să dăm noi la lopată zăpada”
Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Finanțarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.
Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.
Citește și REACȚIE ANCHETĂ GÂNDUL. CNADNR a eliminat din caietul de sarcini „ȘPAGA” introdusă „din greșeală”. Licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov a fost deblocată