Prima pagină » Sport » SUPER BOWL 2013, cel mai așteptat eveniment sportiv al anului în SUA. Premiere și recorduri la finala NFL din acest an

SUPER BOWL 2013, cel mai așteptat eveniment sportiv al anului în SUA. Premiere și recorduri la finala NFL din acest an

SUPER BOWL 2013, cel mai așteptat eveniment sportiv al anului în SUA. Premiere și recorduri la finala NFL din acest an
SUPER BOWL 2013, finala campionatului de fotbal american de peste Ocean, se dispută între Baltimore Ravens, câștigătoarea Conferinței Americane de Fotbal (AFC), și San Francisco 49ers, câștigătoarea Conferinței Naționale de Fotbal (NFC).

SUPER BOWL 2013, a 47-a ediție a finalei campionatului de fotbal american de peste Ocean, se dispută între Baltimore Ravens, câștigătoarea Conferinței Americane de Fotbal (AFC), și San Francisco 49ers, câștigătoarea Conferinței Naționale de Fotbal (NFC). Meciul are loc pe 3 februarie, la ora 18:30 (4 februarie, ora 2:30, în România), pe Mercedes-Benz Superdome din New Orleans.

În SUPER BOWL 2013 avem parte de mai multe premiere. Pentru prima dată în istorie echipele care luptă pentru trofeu în ultimul act au câștigat toate finalele pe care le-au disputat. San Francisco 49ers are cinci trofee, iar Baltimore Ravens unul. După meciul din acest weekend, campioana NFL va deveni singura echipă câștigătoare în toate finalele disputate (exceptând echipele cu o singură participare).

O altă premieră în SUPER BOWL 2013 este legată de băncile tehnice ale celor două echipe. Antrenorii principali ai celor două finaliste sunt frați. Baltimore Ravens este condusă de John Harbaugh, iar San Francisco 49ers de Jim Harbaugh. Cei doi s-au mai întâlnit în 2011, în sezonul regulat, când Ravens s-a impus în fața lui 49ers cu 16-6.

Baltimore Ravens s-a calificat în playoff-ul AFC după ce a câștigat 10 meciuri și a pierdut 6 în sezonul regulat. În playoff, echipa condusă de John Harbaugh a trecut de Indianapolis Colts (24-9), Denver Broncos (38-35, după prelungiri) și de New England Patriots (28-13).

San Francisco 49ers a ajuns în playoff-ul NFC după 11 victorii, 4 înfrângeri și un egal (primul din NFL după patru ani). În playoff, 49ers a trecut de Green Bay Packers (45-31) și de Atlanta Falcons (28-24).

SUPER BOWL 2013 va fi transmis în SUA de CBS. Pentru al doilea an consecutiv, finala NFL se va putea vedea gratuit pe internet, pe site-ul cbssports.com.

Spectacolul SUPER BOWL va fi asigurat și în acest an de artiști celebri. Imnul SUA va fi interpretat de Alicia Keys, iar în pauză, pe scenă va urca Beyonce care, la 31 de ani, va fi cea mai tânără artistă din ultimii zece ani care va cânta la finala NFL. În 2012, în pauza SUPER BOWL a cântat Madonna.

VEZI AICI MOMENTUL INTERPRETAT DE CELEBRA ARTISTĂ

Audiențe record, prețuri uriașe pentru spoturile publicitare

În fiecare an, finala NFL înregistrează audiențe record. În consecință, televiziunile încasează sume foarte mari din reclamele difuzate în pauzele SUPER BOWL. În 2012, NBC Universal a vândut spațiu publicitar la un preț mediu de 3,5 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde.

Audiențe SUPER BOWL în ultimii 5 ani:
2012 – 111,3 milioane de telespectatori
2011 – 111 milioane de telespectatori
2010 – 106,5 milioane de telespectatori
2009 – 98,7 milioane de telespectatori
2008 –  97,5 milioane de telespectatori

CELE MAI POPULARE 20 DE RECLAME DE LA SUPER BOWL 2012

Reprezentanții CBS au anunțat că au vândut spațiu publicitar la un preț mediu de 3,8 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde, reușind să încaseze pentru anumite reclame și peste 4 milioane de dolari. Conform ultimelor date, 31 de companii vor difuza reclame pe parcursul SUPER BOWL 2013, printre care Anheuser-Busch, AXE, Best Buy, Cars.com, Coca-Cola, Fiat, Ford/Lincoln, Hyundai, Kia, Mars, Mercedes-Benz, Paramount, PepsiCo, Skechers, Taco Bell, Proctor & Gamble, Toyota și Volkswagen.

Cu toate că SUPER BOWL asigură o vizibilitate foarte mare, există și companii, obișnuite ale evenimentului, care au renunțat să-și mai facă reclamă în timpul finale NFL. Un exemplu este gigantul american General Motors. Oficialii companiei care a cumpărat patru spații publicitare în 2012 au declarat că suma solicitată de CBS nu este justificată.

În perioada 2002 – 2011, General Motors a cheltuit 82,8 milioane de dolari pentru reclamele difuzate în timpul SUPER BOWL. Mai mult decât constructorul american au plătit doar Anheuser-Busch și PepsiCo. În 2012, în timpul sezonului regulat, GM a cheltuit 21 de milioane de dolari pentru spațiu publicitar din timpul meciurilor din NFL.