Grup Feroviar Român discută cu instituții financiare din top 5 mondial finanțarea tranzacției privind preluarea CFR Marfă și este sigur că va putea face plățile în condițiile stabilite, fiind o companie bancabilă, solidă și fără datorii, a declarat pentru Mediafax proprietarul GFR, Gruia Stoica.
„GFR/Grampet este o societate bancabilă, solidă financiar, fără datorii la stat, un important angajator român și un important contributor la buget, care își menține angajamentul de a plăti suma ofertată în cadrul licitației. Conform calendarului stabilit prin caietul de sarcini, am depus deja garanția de 10 milioane de euro, sumă importantă pentru o piață precum cea din România. Avem discuții în prezent cu instituții financiare din top 5 mondial și avem certitudinea că vom face plata conform condițiilor stabilite”, a afirmat omul de afaceri.
El a adăugat că orice „companie serioasă” face de asemenea anvergură cu credite bancare, în completarea fondurilor proprii.
Citește și Cui a cerut bani Gruia Stoica ca să plătească cele 202 milioane de euro pentru CFR Marfă. Reacție de ultimă oră a Concurenței
„Grampet – GFR continuă să se concentreze asupra procesului de privatizare a CFR Marfă, conform condițiilor și graficului convenite cu Ministerul Transporturilor. În această perioadă, atenția noastră se îndreaptă asupra strategiei de integrare a CFR Marfă în GFR/Grampet ulterior semnării contractului, cât și asupra obținerii avizului Consiliului Concurenței pentru tranzacție”, a spus Stoica.
Președintele Traian Băsescu a declarat luni că firma care a câștigat licitația pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită și caută bani „pe la bănci”, el întrebând de unde va mai avea compania bani de investiții pentru modernizarea CFR Marfă.
El a arătat că Grupul Feroviar Român – GFR are propriile credite și trebuie să împrumute „circa 200 de milioane să plătească noua companie”, nefiind prea multe bănci dispuse să finanțeze această sumă.
La rândul său, premierul Victor Ponta a declarat ulterior că din datele de până în prezent nu rezultă nimic în neregulă cu vânzarea CFR Marfă, dar că nu este exclus să fie întocmit un dosar penal la sugestia televizată a președintelui Băsescu pentru câștigătorul licitației, deoarece așa se întâmplă cu cine îl „supără” pe acesta.
„Ne exprimăm în acelați timp speranța că evoluțiile și declarațiile politice să nu afecteze nici procesul de privatizare, nici discuțiile noastre cu finanțatorii. Nu dorim să comentăm alte declarații politice, obiectivul nostru fiind strict comercial, de eficientizare a CFR Marfă și menținere a cât mai multor locuri de muncă și de consolidare a unui grup românesc de anvergură internațională”, a mai spus șeful Grampet.
GFR, parte a grupului Grampet controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acțiuni și asumându-și investiții de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiții de mediu.
Gruia Stoica declara la 19 iunie, pentru MEDIAFAX, că GFR deține suma minimă de 180 milioane euro- prețul de plecare a licitației pentru preluarea CFR Marfă – din surse proprii și bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate și garanție de la Raiffeisen Bank Austria.
„Avem această sumă, nu am fi participat la licitație dacă nu am fi avut-o. Ea este asigurată parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finanțări de la bănci. Este o sumă mare, pe care nu orice companie și-o poate permite, dar GFR este o societate privată bancabilă, solidă, fără datorii la stat, profitabilă”, a spus omul de afaceri, la vremea respectivă.
El a menționat că finanțarea bancară are ponderea majoritară și este sindicalizată de mai multe instituții de credit, fără alte detalii.