Licitația CNADNR pentru consultanță la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, în valoare estimată de 23,6 milioane lei fără TVA, a fost suspendată a doua oară de CNSC, pentru probleme privind caietul de sarcini.
Decizia a fost luată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), după ce casa de avocatură „Boștină și Asociații” a depus din nou o contestație față de modul de atribuire a acestui contract de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
Licitația a mai fost suspendată în luna mai, pentru probleme privind documentația de atribuire.
„Am depus această a doua contestație pentru că, pe de o parte, am considerat că unele din cerințele autorității sunt în afara cadrului legislativ aplicabil procedurii și a proiectului propus și, pe de altă parte, deoarece autoritatea contractantă nu a modificat caietul de sarcini în conformitate cu deciziile anterioare ale CNSC. Odată ce Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale va opera modificările corespunzătoare reglementărilor în vigoare, vom participa la licitație”, a declarat într-un comunicat avocatul asociat Mihai Marian, coordonatorul ariei de practică „Infrastructură”, din cadrul Boștină și Asociații.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis cererea casei de avocatură de a suspenda procedura de atribuire, în stadiul în care se află, până la soluționarea pe fond a cauzei.
La începutul acestui an, Ministerul Transporturilor a anunțat că va revizui studiul de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Brașov, proiect abandonat în 2010, iar la începutul lunii mai CNADNR a lansat licitația, valoarea estimată a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fără TVA, pentru o durată de 20 luni. Proiectul este finanțat din bugetul de stat.
Citește și De ce se bat zeci de firme din România și din străinătate pentru construcția a 8,7 km din Autostrada Transilvania. REVOLTA REGILOR ASFALTULUI
Consultantul va actualiza studiul de fezabilitate, va elabora analizele necesare, precum și documentația de atribuire a contractului de concesiune și va recomanda structura financiară care va atrage oferte competitive din sectorul privat.
Totodată, câștigătorul licitației va asigura asistența tehnică, juridică și financiară în pregătirea, lansarea și atribuirea contractului de concesiune, precum și asistarea în etapa de închidere financiară, și va întocmi documentația aferentă contractului dintre sectorul privat și autoritatea contractantă.
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța)-Aktor (Grecia), a renunțat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunțat că a anulat contractul de construcție a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a făcut imposibilă asigurarea finanțării.
Tronsonul Comarnic-Brașov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.
Citește și Regii asfaltului se bat pe trei loturi din autostrada Lugoj-Deva. CNADNR a primit 50 de oferte de la constructori români și străini
Citește și Autostrada București-Ploiești, sub pază permanentă. CNADNR dă jumătate de milion de euro ca să scape de hoți
Citește și Autostrada Târgu Mureș-Iași. CNADNR: „Costurile estimate sunt foarte mari, între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km”. Pe unde va trece