Strategiile de promovare pe Facebook eșuează în cazul multor companii deoarece aleg să se concentreze asupra unor aspecte cantitative, precum numărul de „Like-uri”, susține Alessandro Petrilli, CEEMEA client partner la Global Marketing Solutions și specialist în branduri emergente și în agenții publicitare.
„Numărul de > reprezintă, în esență, audiența companiei. Apoi tu trebuie să îți creezi un mod propriu de a comunica”, a explicat Petrilli în cadrul evenimentului RoNewMedia.
Specialistul le recomandă companiilor să își schimbe imaginea de cover a profilului de Facebook o dată la trei, patru zile, în timp ce imaginea principală trebuie să rămână întotdeauna aceeași, de preferință logo-ul companiei.
Toate postările trebuie să fie însoțite de o fotografie. „O postare pe zi e suficientă, nu douăzeci”, susține specialistul Facebook.
Mai mult, ora la care sunt publicate aceste mesaje este, de asemenea, relevantă. „Niciodată la prânz, deoarece mesajul nu va avea o audiență optimă”, a explicat Petrilli. Companiile interesate să atragă un public tânăr, cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, ar trebui să își posteze mesajele între orele 21:00 – 22:00.
Petrilli a mai ținut să sublinieze diferențele dintre „ads” (reclame) și „sponsored stories” (mesaje sponsorizate), unelte de promovare pe Facebook. „Ads se adresează persoanelor care nu sunt deja fanii companiei, iar sponsored stories sunt pentru a crea o legătură cu fanii și cu prietenii fanilor tăi. Când vreau să stâng mai multe > voi folosi ads, iar când vreau să comunic cu audiența voi folosi sponsored stories”, a mai explicat el.
Citește și CONFERINȚA RoNewMedia. Director Facebook: Am crezut că mă angajez la o companie de internet, dar am aflat că de fapt lucrez pentru o companie de tehnologie
Citește și CONFERINȚA RoNewMedia. Șeful Google România: Utilizatorii caută rezultate, nu se uită dacă firma e locală sau globală
Citește și CONFERINȚA RoNewMedia. Circa 80% dintre cumpărăturile online făcute de români sunt de la magazine sau portaluri de peste graniță
Citește și CONFERINȚA RoNewMedia. Motoarele de căutare prezintă răspunsuri relevante pentru doar 50% dintre căutările online ale românilor