Cum să redactezi corect un CV. Sfatul specialiștilor americani în resurse umane

Publicat: 03 08. 2012, 09:24
Actualizat: 20 03. 2019, 22:24

Există foarte multe reguli după care un candidat care vrea să își maximizeze șansele de obținere a slujbei dorite își poate redacta CV-ul. În primul rând, el trebuie să se pună într-o lumină cât mai bună prin intermediul CV-ului și să transmită cât mai multe informații fără a copleși persoana care îl citește, informează Business Insider.

Este bine de știut, de asemenea, că formatul perfect pentru aplicarea în vederea obținerii unui nou loc de muncă diferă în funcție de postul dorit.

Iată, mai jos, câteva sfaturi venite din partea specialiștilor americani în domeniul resurselor umane:

– verifică formatul adresei de e-mail pe care o menționezi în cadrul CV-ului;

– menționează că numărul de telefon care apare pe CV este unul de mobil sau de fix;

– fă un rezumat al slujbei pentru care aplici;

– redactează detalii despre experiența pe care o ai în rezumatul slujbei dorite;

– dacă nu poți să dai detalii despre experiență renunță la o astfel de categorie;

– redactează în secțiunea destinată realizărilor de până în prezent rolurile de management și cele executive pe care le-ai ocupat în companiile la care ai lucrat anterior;

– folosește un rezumat realizat într-un format cronologic. Excepție ar putea face persoanele fără experiență;

– dă exemple de reușite concrete, cuantificabile;

– enumeră companiile pentru care ai lucrat în trecut;

– verifică dacă ai redactat corect CV-ul;

– în cazul în care nu ai experiență în domeniu poți să enumeri studiile absolvite și cursurile de specialitate relevante pentru locul de muncă pentru care aplici.

Înainte (CV greșit):

Sursă infografic: Business Insider

După (CV corect):

Sursă infografic: Business Insider