Compania GOOGLE, acuzată că A FURAT cu bună știință datele CONFIDENȚIALE ale utilizatorilor, cu ajutorul mașinilor Street View
Reprezentanții Google știau că mașinile folosite de companie ca să facă fotografii pentru Google Street View „furau” datele confidențiale ale utilizatorilor, scrie Daily Mail.
Astfel, scandalul „Wi-Spy”, pornit în urmă cu doi ani între Google și Comisia Federală din Statele Unite (FCC), nu s-a încheiat complet nici până astăzi.
În respectivul caz, Google este anchetată de FCC pentru că mașinile care fac fotografii pentru site-ul Google Street View ar fi colectat, prin rețelele Wi-Fi nesecurizate, date confidențiale ale utilizatorilor, printre care adrese de e-mail sau istoria browserelor lor. Din acest motiv, cazul a fost poreclit „Wi-Spy”, o combinație între „wi-fi” și cuvântul „spy” (spion).
Conform unui raport recent al FCC, inginerul care se ocupa de furtul de date ale utilizatorilor și-a împărtășit planul cu câțiva colegi și cu cel puțin un director din cadrul Google.
Anterior, compania spusese că presupusul furt era, de fapt, o „greșeală” și că Google nu va folosi niciodată respectivele informații.
Google vrea să folosească datele confidențiale pentru „alte inițiative”
FCC bănuia că un singur om este responsabil de furtul datelor, însă nu știa că acesta și-a împărtășit planul cu alți colegi, care nu au făcut nimic să-l oprească. „Dezvăluirea reprezintă o rușine pentru motorul de căutare”, scrie Daily Mail.
Cu toate acestea, Google a acceptat să publice întregul raport pe unul dintre site-urile sale, păstrând confidențiale doar numele celor implicați. „Deși nu suntem de acord cu unele dintre informațiile din document, suntem de acord cu concluzia FCC, aceea că nu am încălcat legea. Sperăm să uităm de această problemă”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
În raport, se prezintă și poziția inginerului care „fura” datele, el spunând că acestea urmau să folosite „pentru alte inițiative” ale Google. Inginerul a recunoscut că i-a informat pe colegi de datele colectate de el, pentru ca aceștia să afle adevărata „capacitate” a mașinilor Google Maps.
După ce autoritățile din Germania au făcut publice „obiceiurile” Google, în 2010, compania a interzis mașinilor sale să mai iasă pe străzi pentru a face fotografii, dar a refuzat să facă publice datele colectate.
La finalul investigației, FCC a amendat Google cu 25.000 de dolari, pentru obstrucționarea anchetei, dar nu au găsit compania vinovată de încălcarea vreunei legi, cel mai probabil fiindcă rețelele din care luau datele erau nesecurizate.