Prima pagină » Magazin » STUDIU. Efectul Facebook asupra utilizatorilor: demoralizare și invidie

STUDIU. Efectul Facebook asupra utilizatorilor: demoralizare și invidie

STUDIU. Efectul Facebook asupra utilizatorilor: demoralizare și invidie
Potrivit unor studii recente, una din trei persoane se simte demoralizată după ce accesează rețeaua de socializare Facebook, scrie Daily Mail.

Una din trei persoane se simte demoralizată după ce accesează rețeaua de socializare Facebook, susține un studiu recent citat de Daily Mail.

Cercetătorii germani de la universitățile Humboldt și Darmstadt din Berlin au arătat că mulți dintre utilizatori sunt demoralizați după ce vizitează profilurile prietenilor virtuali.

Asftel, fotografiile sau comentariile care descriu clipe frumoase din viața altora pot influența în mod negativ starea de spirit a unor utilizatori, trezindu-le invidie sau sentimente de nemulțumire față de propria viață.

Pentru realizarea studiului, specialiștii au chestionat 600 de persoane, descoperind astfel că cele mai sensibile sunt cele care, deși accesează rețeaua Facebook, nu sunt active – nu postează fotografii, nu comentează etc.

Aproximativ 40% dintre respondenți au arătat că invidia este sentimentul cel mai pregnant, pe când 36% au spus că, deseori, se simt frustrați din cauza informațiilor de pe rețeaua de socializare.

„Succesul, talentul și bunurile pe care alții le dețin stârnesc ranchiună”, explică cercetătorii. „Toți cei care sunt activi pe Facebook încearcă întotdeauna să se descrie într-un mod cât mai plăcut, prin urmare majoritatea postărilor sunt pozitive”, au continuat aceștia.

Oamenii de știință sunt de părere că persoanele care navighează des pe astfel de site-uri tind să își măsoare propriul succes în funcție de imaginea pe care alții o construiesc pe rețelele de socializare. Așadar, cei sensibil în situațiile de acest tip sunt în pericol să se izoleze social sau să sufere din cauza depresiei.