Prima pagină » Magazin » VIITORUL FACEBOOK. Cum se va schimba platforma socială după listarea la bursă

VIITORUL FACEBOOK. Cum se va schimba platforma socială după listarea la bursă

Ce planuri are FB

FACEBOOK, platforma socială care se apropie în România la cifra de 5 milioane de utilizatori, se schimbă. Listarea companiei Facebook la bursă, care ar urma să aibă loc pe 18 mai, la o evaluare inițială de 95 de miliarde de dolari, va produce schimbări în conținutul și funcționarea popularei platforme sociale.

Portalul Business Insider a făcut o listă cu posibile schimbări care ar putea să apară după listare.

1. Cea mai importantă schimbare va fi în modul de funcționare a reclamelor pe site. Dacă în 2009, Facebook avea trei reclame pe pagină, în 2010 numărul acestora a crescut la patru, iar în 2011 la șapte. Este de așteptat ca numărul să se mărească.

Platforma încă experimentează modul în care arată reclamele pe pagină. Cea mai eficientă metodă de până acum este cea a poveștii sponsorizate, în care apar și prietenii utilizatorului. Reclamele de acest gen sunt mai de impact, iar Facebook poate să ceară mai mulți bani pe ele.

Reclamele în care apar numele prietenilor tăi ar putea să apară și pe alte site-uri, la fel cum se întâmplă în cazul Google. Aceasta este o afacere de miliarde de dolari pentru Google și multă lume crede că Facebook va proceda la fel.

2. O altă schimbare ar putea să fie apariția unor servicii care să strângă și mai multe informații despre ceea ce faci tu pe Facebook. Acum, programul Spotify le spune prietenilor tăi ce melodii asculți. La fel ar putea să se întâmple cu programele tv pe care le urmărești sau cu restaurantele la care mănânci.

3. Contul și parola de Facebook ar putea înlocui numărul cardului de credit. Unul dintre scopurile lui Mark Zuckerberg este ca id-ul de Facebook să devină identitatea ta peste tot pe internet. Dacă ar fi așa, Facebook ar putea să facă bani prin introducerea unui serviciu de tranzacții online. Această idee este luată în calcul și de Apple, Microsoft, Google, eBay sau Amazon.

4. Telefonul mobil de la Facebook. În curând, folosirea internetului pe mobil va depăși internetul pe desktop. Facebook depinde acum, în acest domeniu al internetului mobil, de alte companii – Google, Apple.

Dacă aceste două schimbări vor avea loc, o altă noutate ar putea să ia naștere: plata direct de pe telefonul Facebook. Una dintre companiile care vrea să ajute Facebook să construiască un telefon mobil este Microsoft. Motivul este simplu: câștigarea pieței de utilizatori de mobile, pentru a introduce un serviciu alternativ de carte de credit, în colaborare cu Facebook.

5. Feed-ul de la Facebook va fi plin de cumpărăturile prietenilor. Deja există un program integrat pe Facebook, de la Ticketmaster, prin care clienții pot să publice știri despre cumpărăturile pe care le fac cu tichete promoționale. Un singur click pe un astfel de link pe Facebook aduce 6 dolari companiei Ticketmaster. O așa afacere bănoasă va deveni în curând ținta multor astfel de servicii „sociale”, prin care clienții vor fi îndemnați să dea share pe Facebook la cumpărăturile pe care le fac.

6. Tot mai multe companii vor vâna datele tale de pe Facebook, pentru a le folosi în domenii diverse – servicii bancare, educație, sănătate. Există deja o companie care va da credite clienților în funcție de activitatea pe care o au pe Facebook.

7. Cu atât de mulți utilizatori, compania va inventa noi modalități de a ajunge la utilizatori, pentru a-i ține conectați. Asta înseamnă că Facebook nu va mai aștepta să accesezi tu site-ul, ci va trimite notificări pe computer, iPad, telefon sau chiar pe televizor.

8. Un lucru care nu se va schimba la Facebook este faptul că e gratis. Dacă ar schimba acest lucru, ar pierde foarte mulți utilizatori și ar deschide ușa pentru competitorii care oferă servicii gratis.