ACCIDENTUL LUI ȘERBAN HUIDU. Rechizitoriul procurorilor: deraparea este exclusă, deși Huidu mergea cu viteză mare

ACCIDENTUL LUI ȘERBAN HUIDU. Rechizitoriul procurorilor: deraparea este exclusă, deși Huidu mergea cu viteză mare
Publicat: 15/05/2012, 10:05
Actualizat: 15/05/2012, 10:05

Fostul realizator de televiziune Șerban Huidu a fost trimis luni în judecată pentru ucidere din culpă, în cazul accidentului rutier pe care l-a provocat pe 16 octombrie 2011, în zona Timișul de Sus, când mașina sa Mercedes Benz ML 350 a intrat pe contrasens și a lovit frontal o Dacia Logan, ai cărei trei pasageri, Magda Drăghici, Ion Garbis și Ștefan Lungu Balogh, au murit.

Rechizitoriul procurorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Brașov, obținut de gândul, arată că declarațiile martorilor din mașina lui Șerban Huidu (soția sa și bona copiilor), precum și ale celor din mașina din față, în care se aflau cumnații săi împreună cu copilul lor, susțin ipoteza că Huidu ar fi rulat cu viteză regulamentară și că mașina ar fi derapat.

CITEȘTE AICI, în variantă integrală, RECHIZITORIUL procurorilor în cazul Șerban Huidu

Totuși, expertizele făcute la fața locului, cu mașini similare, dotate cu anvelope similare și în condiții meteo asemănătoare cu cele din ziua accidentului au arătat că această ipoteză nu este verosimilă. Astfel, procurorii exclud deraparea, în ciuda condițiilor meteo nefavorabile (ningea și carosabilul era umed) și a vitezei mari cu care conducea Huidu.

Șerban Huidu le-a declarat procurorilor că nu își amintește cu ce viteză conducea, în momentul în care a intrat pe contrasens.

Experții criminaliști au stabilit că mașina condusă de Șerban Huidu circula cu aproximativ 87 km/h, iar Dacia Logan mergea cu aproximativ 40 km/h, pe sensul opus. În zona respectivă, limita de viteză era de 50 km/h, fiind semnalizată drept o zonă în care sunt curbe periculoase, cu depășirea interzisă și cu o trecere de pietoni anunțată în prealabil.

S-a stabilit că limita de derapare pentru curba la dreapta pentru sensul de deplasare oraș Predeal – municipiul Brașov, din care a ieșit autoturismul marca Mercedes – Benz ML 350, în condițiile de aderență existente la data producerii accidentului rutier și de funcționalitate deplină a sistemului ESP cu care era dotat autoturismul sus menționat, era de aproximativ 102 km/h, fiind superioară celei de deplasare din momentul impactului respectiv cea de 87 km/h. Ca urmare, s-a stabilit că autoturismul Mercedes – Benz ML 350 cu numărul de înmatriculare (…) nu a pătruns pe contrasens datorită deplasării în acel viraj cu o viteză care să conducă la apariția fenomenului de derapare, ci din motive ce nu pot fi stabilite pe baza expertizei criminalistice”, arată procurorii în rechizitoriul trimis către judecători.

Deși viteza stabilită de criminaliști a fost de 87 km/h, cumnatul lui Huidu le-a declarat procurorilor că el a încetinit până la 50 km/h, știind că este o zonă periculoasă, iar mașina lui Huidu s-ar fi aflat la 10 metri în spatele său, ceea ce ar însemna că și Huidu ar fi rulat cu o viteză aproape similară. De altfel, expertul consilier angajat de Șerban Huidu susține că acesta ar fi condus cu o viteză de 55 km/h.

O altă problemă semnalată de expertiza criminaliștilor și notată de procurori în rechizitoriu este starea anvelopelor mașinii conduse de Huidu. Cauciucurile erau „all season”, iar gradul de uzură al anvelopei de pe partea mașinii care a intrat pe contrasens era destul avansat. Totodată, cauciucurile de pe puntea spate erau diferite de cele de pe față, având și un grad de uzură diferit.

„S-a constatat că anvelopa stânga față a autoturismului marca Mercedes Benz ML 350 are banda de rulare cu adâncimea de 3,5 mm, aceasta nedepășind valoarea maximă admisă a uzurii. De asemenea, s-a stabilit că acesta anvelopă este creditată de producător cu abilități de frânare pe suprafețe ude (asfalt sau beton) foarte bune, oferind stabilitate în viraje, manevrabilitate excelentă pe suprafețe ude și uscate și aderență sporită la frânare”, arată procurorii.

Gradul maxim admis de uzură al unei anvelope este de 1,6 milimetri. Spre exemplu, anvelopele de pe Dacia Logan în care au murit cei trei brașoveni aveau șanțurile adânci de 8 milimetri, uzura fiind redusă.

„Coroborând probele administrate în cauză, concluzionăm că vina exclusivă în producerea accidentului rutier aparține învinuitului Huidu Șerban Sebastian, care nu a luat toate măsurile necesare pentru o deplasare în siguranță pe drumurile publice în scopul evitării producerii oricărui accident (…), pătrunzând pe sensul opus de circulație și intrând în coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan condus de victima B.L.Ș. și provocând decesul a trei persoane”, este concluzia procurorilor.

Ei adaugă că, chiar dacă expertiza criminalistică arată că accidentul nu a fost provocat de un derapaj, din cauza vitezei prea mari în curbă, viteza prea mare a contribuit la comiterea accidentului.

Procurorii au stabilit, tot pe baza expertizelor de specialitate, că Șerban Huidu era apt să conducă autovehicule, accidentul de ski din Austria și boala cu care acesta a fost diagnosticat ulterior neafectându-i această capacitate.

Sorry, there are no polls available at the moment.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Prima reacție a Kremlinului, după ce Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a...
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile!...
Prima declarație a lui Cosmin Georgescu, după ce tatăl său a câștigat alegerile în România....
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Cine este soția lui Călin Georgescu. Cristela este educator holistic și promovează anti-feminismul: ”Nu fiți...
Victor Ponta dă vina pe Nicolae Ciucă, „un idiot util”, pentru rezultatele alegerilor. „A fost...
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
Categoria de pensionari care primesc și 50% din pensia totală, începând cu 1 ianuarie 2025
Fenomenul Călin Georgescu pe TikTok, ignorat de SRI. Cifrele uriaşe ale candidatului viral pe reţea
VIDEO Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Vladimir Putin! Nimeni nu și-a dat seama de...
Protest în fața universității împotriva lui Călin Georgescu! Peste 400 de tineri au strigat „Nu...
Cum a reușit 'meteoritul' Călin Georgescu să fie numărul 1! Explicația unui specialist în social...
Cum arată noile DUSTERE ale Poliției? Au fost văzute pe platformă, în trafic - FOTO
FT: Independenţa militară de SUA, o discuţie din ce în ce mai aprinsă în cadrul...
Descoperire INCREDIBILĂ despre INIMA umană! Ce au găsit medicii?
Dispar bancomatele. Schimbare totală pe piața bancară. Cum vei mai retrage bani
Amestecul Rusiei în alegerile din România. Poziţia lui Georgescu față de Ucraina dă de bănuit
Cine este Cosmin Georgescu, fiul lui Călin Georgescu. Tânărul a fost coleg de cameră și...
VIDEO Călin Georgescu, prima reacție după exit poll-urile de la închiderea urnelor: „Poporul român a...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
EXCLUSIV! Ce s-a întâmplat la ultimul concert susținut de Gabriel Cotabiță?! Mihai Trăistariu: "Avea corpul...
BANCUL ZILEI. Ajunge BUBULINA acasă și își găsește bărbățelul prin bucătărie: - Vai, ce surpriză!
Cum și-a apărut Angela Merkel moștenirea politică?