Comisia Europeană va interzice mai multe tipuri de țigări. Ce altă „surpriză” îi așteaptă pe toți fumătorii
Comisia Europeană înăsprește regulile împotriva fumătorilor. Europarlamentarii au adoptat astăzi propunerea de revizuire a directivei privind produsele din tutun, la care au lucrat câțiva ani. Astfel, odată cu adoptarea acestei noi directive se interzice vânzarea de țigarete cu arome, iar producătorii de țigarete trebuie să mărească eticheta cu avertismentul de sănătate cu până la 75% din dimensiunea pachetului de țigări.
Propunerea Comisiei Europene reglementează vânzarea transfrontalieră prin internet și prevede modalități tehnice de combatere a comerțului ilicit. În plus, sunt propuse o serie de măsuri în privința produselor care nu au fost reglementate în mod specific, cum ar fi țigaretele electronice și produsele din plante pentru fumat.
Tutunul pentru mestecat și tutunul pentru uz nazal vor face obiectul unor reglementări specifice privind etichetarea și ingredientele. Este menținută interdicția existentă privind tutunul pentru uz oral.
Propunerea legislativă mai cuprinde și reglementarea pieței țigărilor electronice. Astfel, directiva prevede că acest tip de țigări vor putea fi vândute doar dacă respectă o anumită cantitate de nicotină și dacă vor avea avertismente de sănătate. Peste acest prag astfel de produse vor fi permise numai în cazul în care sunt autorizate ca medicamente, precum terapiile de substituire a nicotinei. Țigaretele din plante vor trebui să poarte avertismente de sănătate.
„Cifrele vorbesc de la sine: tutunul ucide jumătate dintre utilizatorii săi și prezintă un grad ridicat de dependență. În condițiile în care 70% dintre fumători încep să fumeze înainte de vârsta de 18 ani, ambiția propunerii de astăzi este de a face produsele din tutun și fumatul mai puțin atractive și de a-i descuraja pe tineri să înceapă să consume produse din tutun. Consumatorii nu trebuie să fie înșelați. Produsele din tutun ar trebui să arate și să aibă gust de produse din tutun, iar prezenta propunere garantează că ambalajele și aromele atrăgătoare nu sunt utilizate ca o strategie de marketing”, a declarat într-un comunicat Tonio Borg, comisarul responsabil pentru politica în materie de sănătate și consumatori.