Prima pagină » Știri » MESAJUL ROMÂNILOR A AJUNS ÎN ÎNTREAGA LUME. Campania Gândul „Why Don”t You Come Over?”, dezbătută în presa din Marea Britanie, SUA, Franța și Germania. Și nu ne oprim aici

MESAJUL ROMÂNILOR A AJUNS ÎN ÎNTREAGA LUME. Campania Gândul „Why Don”t You Come Over?”, dezbătută în presa din Marea Britanie, SUA, Franța și Germania. Și nu ne oprim aici

Campania Gândul și GMP Advertising „Why Don''t You Come Over?", începută cu patru zile în urmă ca răspuns la o posibilă inițiativă a guvernului britanic de a lansa o campanie care să-i descurajeze pe români și bulgari să vină în Marea Britanie în 2014, după ridicarea restricțiilor de muncă, a fost preluată de presa internațională.

Campania gândul și GMP Advertising „Why Don”t You Come Over?”, începută cu patru zile în urmă ca răspuns la intenția guvernului britanic de a-i descuraja pe români și bulgari să vină în Marea Britanie în 2014, după ridicarea restricțiilor de muncă, a avut impact în presa internațională.

Dezbătută inițial de instituțiile de presă din Marea Britanie, campania „Why Don”t You Come Over?” a ajuns și în SUA, preluată de agenția de știri Associated Press, dar și în Franța, unde jurnaliștii Le Monde au scris despre inițiativa The Guardian și răspunsul dat de Gândul.  Și nu ne oprim aici. Rămâneți alături de noi și veți fi plăcut surprinși.

AFIȘELE DIN CAMPANIA GÂNDUL „WHY DON’T YOU COME OVER?”

BBC

Postul britanic BBC a publicat pe site-ul său un material în care prezintă inițiativa Gândul: „Campania media românească „Why don’t you come over?” îi ironizează pe britanicii care se tem de o afluență a muncitorilor români anul viitor”.

Jurnaliștii BBC remarcă afișele care fac referire la Casa Regală și menționează că prințul Charles este un mare fan al Transilvaniei și al tradițiilor rurale.

Associated Press

Agenția de știri americană scrie despre isteria creată de o posibilă „invazie” a românilor și a bulgarilor după ridicarea restricțiilor de muncă, la începutul anului 2014, și despre campania  gândul, „în spatele căreia se află un mesaj serios pentru Marea Britanie”.

„Isteria se găsește în toate tabloidele britanice: românii și bulgarii (Hoți! Escroci! Profitori!) vor inunda Marea Britanie cu miile, odată ce restricțiile vor fi ridicate anul viitor. Obosiți de stereotipuri, unii lovesc înapoi. Un ziar din România publică reclame care lansează întrebarea de ce s-ar duce un om normal la cap pe o insulă cu vreme urâtă și mâncare și mai rea, când ar putea să stea într-o țară unde ‘jumătate dintre femei arată precum Kate, iar cealaltă jumătate ca sora ei” – o glumă despre strălucitoarele surori Middleton, care sunt populare în presa din România”, scrie Associated Press

Știrea AP a mai fost preluată de NPR (National Public Radio, SUA), Washington Post, Huffington Post (SUA), Yahoo News (SUA), News Channel 5 (SUA)Oregon Herald (SUA), The News Tribune (SUA) sau de M2 Radio (Franța).

Reuters

Agenția de știri Reuters a publicat astăzi un articol referitor la scrisoarea parlamentarilor europeni români și bulgari adresată președintelui Comisiei Europene Jose Manuel Barroso, în care condamnă intenția guvernului britanic de a lansa o campanie care să-i descurajeze pe români și bulgari să vină în Marea Britanie. Jurnaliștii Reuters dau exemplu campania gândul ca un răspuns al românilor la inițiativele venite din Regatul Unit.

Channel 4

Campania gândul a fost remarcată și de postul britanic de televiziune Channel 4. „Deranjat de aluzia că Marea Britanie este cu mult mai atractivă decât țara lor și este nevoie de o campanie de denigrare a Regatului Unit pentru a împiedica întreaga populație să emigreze, ziarul gândul a lansat propria campanie de atragere a britanicilor în România”, scrie într-un material postat pe site-ul postului TV.

Huffington Post

Ediția britanică a Huffington Post a preluat primul afiș al campaniei „Why Don”t You Come Over?”, cu mesajul „Jumătate dintre femeile noastre arată precum Kate, cealaltă jumătate – ca sora ei”, și a afișat o fotografie cu cele două surori Middleton cu descrierea „Iată două fete din România. De fapt, s-ar putea să fie Pippa și Kate. Nu ne putem da seama”

The Independent

Inițiativa gândul a ajuns și în The Independent: „Ți-e frică de imigrare? Atunci du-te și locuiește în România” titrează cotidianul britanic, care scrie că „România reacționează la temerile britanicilor referitoare la posibila afluență de imigranți cu o campanie ironică de convingere a populației din Regatul Unit să călătorească în est”.

The Telegraph

Primul afiș al campaniei gândul, care face referire la Kate și Pippa Middleton, s-a dovedit a fi cel mai popular în rândul jurnaliștilor britanici. „Toate femeile noastre seamănă cu Kate Middleton” titrează The Telegraph într-un material postat astăzi pe site, citând inițiativa gândul.

gândul a lansat o campanie de afișe ca răspuns la intenția guvernului britanic de încerca să-i descurajeze pe români să emigreze în Marea Britanie după ridicarea restricțiilor de muncă”, scriu jurnaliștii The Telegraph pe site-ul publicației.

Le Monde

„Disputa” româno-britanică a fost remarcată și de Le Monde. Francezii au scris despre inițiativa The Guardian și despre răspunsul dat de gândul prin campania „Why Don”t You Come Over?”.

Der Spiegel

Campania gândul a ajuns și în Germania. Săptămânalul Der Spiegel publică pe site-ul său un articol despre dorința guvernului britanic de a-i descuraja pe români și bulgari să vină în Marea Britanie, despre inițiativa The Guardian și despre răspunsul dat de gândul prin campania „Why Don”t You Come Over?”.

International Business Times

Campania gândul a fost preluată și de ibtimes.co.uk. „Femei frumoase și bere ieftină, printre plăcerile pe care le oferă România în campania împotriva stereotipurilor”, scriu jurnaliștii britanici, care au realizat și o galerie foto – „Kate și Pippa Middleton vs. Frumusețile României”– în care apar, printre altele, Inna, Laura Cosoi și Catrinel Menghia.

ITV

Site-ul televiziunii ITV a publicat primele opt afișe din campania „Why Don”t You Come Over?”. Jurnaliștii britanici consideră că demersul gândul este „Răspunsul obraznic al României la temerile Marii Britanii” și apreciază primul afiș, care face referire la Kate și Pippa Middleton, ca fiind cel mai reușit.

 

Citește și