Șoferii care vor circula pe autostrăzile București-Pitești, București-Constanța, precum și pe centura de sud a Bucureștiului, care va avea regim de autostradă și care urmează să fie construită în regim de concesiune, vor trebui să plătească o taxă de utilizare.
În total, Compania Națională de Autostrăzi ia în considerare introducerea taxării pe circa 360 de kilometri de autostrăzi, după cum reiese din datele de la companie.
Informația apare în anunțul CNADNR de lansare a procedurii de licitație – dialogul competitiv – pentru concesionarea autostrăzii Centura de sud a Bucureștiului (48 km), „la pachet”, cu operarea și întreținerea autostrăzilor București-Constanța și București-Pitești.
Sursa anunț CNADNR
Valoarea estimată a întregului contract este de 9,06 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 2 miliarde de euro, fără TVA.
De altfel, și în cazul autostrăzii Comarnic-Brașov (58km), pe care compania națională de autostrăzi a relansat-o în aceste zile și care ar urma să fie construită tot prin concesionare, se menționează introducerea unui tarif de utilizare a autostrăzii.
Tarifele de utilizare pentru toate aceste autostrăzi ar putea varia între 3 euro pentru autoturisme și 7,5 euro pentru autocare.
În prezent, pe autostrada A2, în apropierea localității Fetești, există o stație de colectare a tarifelor de utilizare a autostrăzii.
Sectoarele luate în considerare pentru introducerea unei taxe de utilizare:
Sursa: CNADNR
Cum va arăta centura București Sud
În afară de a dota cu stații de taxare și sisteme ITS (sisteme inteligente de transport n.n.) autostrăzile București-Pitești și București-Constanța, concesionarul va trebui să obțină finanțare și să construiască centura de sud a Capitalei, se arată în anunțul publicat de CNADNR.
Tipul procedurii pentru selectarea concesionarului este dialogul competitiv, la fel ca și în cazul autostrăzii Comarnic-Brașov.
Citește și REACȚIE ANCHETĂ GÂNDUL. CNADNR a eliminat din caietul de sarcini „ȘPAGA” introdusă „din greșeală”. Licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov a fost deblocată
Traseul autostrăzii centura de sud a Bucureștiului se desfășoară la o distanță variind între 1 și 6 km față de șoseaua de centură existentă, în exteriorul acesteia, se menționează în datele de la compania națională de autostrăzi.
Autostrada va fi dotată cu patru parcări de scurtă durată.
La fel ca și în cazul Comarnic-Brașov, în cadrul procedurii de dialog competitiv a fost limitat numărul de operatori economici care vor fi invitați să prezinte oferte sau să participe la „între 3 și 5 agenți economici”.
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este 28 ianuarie 2013.
Citește și Autostrada Comarnic-Brașov, un proiect de 1,4 miliarde de euro. Când ar putea începe lucrările, cum va fi construită, pe unde va trece și ce taxă ar putea plăti șoferii
Citește și MASTERPLANUL gogoșilor de campanie: 22 de autostrăzi până în 2030. Premierul Ponta anunță o victorie de etapă: Comarnic-Brașov intră pe „procedură specială”
Citește și CNADNR anulează pe bandă rulantă licitațiile pentru autostrăzi. După Comarnic-Brașov, a fost oprită și procedura pentru Sibiu-Pitești
Citește și De ce vrem bani mai mulți de la UE dacă tot nu putem să-i cheltuim? Câte AUTOSTRĂZI a făcut Polonia din fonduri europene și câte România