Românii ar putea circula, în câțiva ani, pe o nouă autostradă, Autostrada Sudului, careva face legătura între București și Timișoara, prin partea sudică a României.
Proiectul nu este unul nou, o variantă fiind avansată în 2009 de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu.
Autostrada ar putea trece prin șapte județe: Ilfov, Teleorman, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș Severin și Timiș.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a dat anunț pentru organizarea unei licitații aferente întocmirii studiului de prefezabilitate (SPF) pentru noua autostradă. Valoarea estimată pentru elaborarea SPF este de 4,5 milioane de lei (circa un milion de euro), fără TVA.
„În prezent, circulația se realizează pe DN6, care a devenit o rută extrem de utilizată cu un trafic foarte ridicat. Construirea Autostrăzii Sudului va conduce la decongestionarea traficului pe DN6 și va realiza un nou culoar de circulație prin zona de sud, ce va lega partea sud-estică a țării cu partea de vest, respectiv cu Culoarul IV Pan European, aflat în curs de execuție”, se arată în documentația CNADNR.
Noua autostradă va crea o legătură cu viitorul pod peste Dunăre de la Calafat.
Pe unde va trece Autostrada Sudului
Deocamdată, traseul Autostrăzii Sudului nu este clar definit.CNADNR a propus patru variante de traseu pentru noua autostradă.
Firma care va câștiga licitația pentru elaborarea studiului de prefezabilitate va trebui să recomande un „scenariu optim”, precum și „avantajele scenariului recomandat”.
Cele patru scenarii propuse de CNADNR:
1. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova (partea de Nord a Centurii Craiova) – Slatina – Roșiorii de Vede – Alexandria – București
(Click pentru a mări)
Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)
2. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Calafat – Craiova (partea de Sud a centurii Craiova) – Caracal – Roșiorii de Vede – Alexandria – București
Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)
3. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Caracal – Roșiorii de Vede – Alexandria – Giurgiu – București
Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)
4. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Slatina – Pitești – București.
Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)
În cadrul documentației studiului de prefezabilitate vor fi studiate minimum trei variante de traseu propuse de beneficiar (CNADNR), se arată în documentația CNADNR.
În studiul care urmează să fie elaborat va fi menționată și valoarea totală estimată a investiției.
De asemenea, firma care va elabora studiul de prefezabilitate va trebui să prezinte și elemente privind „necesitatea și oportunitatea investiției”.Termenul maxim de realizare a proiectării SPF este de șase luni.
Autostrada Sudului, varianta până la Calafat: Investiție de 300 de milioane de euro, lucrările gata în 4 ani
În martie 2009, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Radu Berceanu, a anunțat proiectul Autostrăzii Sudului, fără a menționa însă că aceasta ar ajunge în Timiș.
Berceanu declaracăAutostrada Sudului ar urma să plece din București, să treacă prin Craiova și să ajungă la Calafat, pentru a face legătura cu podul de peste Dunăre, dintre România și Bulgaria.
Berceanu spunea atunci că demersurile pentru construcția Autostrăzii Sudului ar fi urmat să înceapă în 2010, iar lucrările să fie finalizate, cel mai probabil, în 2014. Valoarea investiției era estimată la peste 300 de milioane de euro, existând, la acea vreme, mai multe variante de finanțare.
Fondurile ar fi urmat să fie asigurate din mai multe surse, adică o parte de la BEI/BERD, o componentă de la Guvernul României și o altă parte din fonduri nerambursabile de la UE.
Anul acesta, la jumătatea lunii august, premierul Victor Ponta a declarat, potrivit Agerpres, după o întâlnire cu primarii din județul Olt, că Autostrada Sudului nu se poate face anul acesta, nici într-un an.
Citește și AUTOSTRADA COMARNIC-BRAȘOV se înfundă din nou în birocrație: cât de greu e să construiești în România 55 de kilometri de autostradă
Citește și De ce se bat zeci de firme din România și din străinătate pentru construcția a 8,7 km din Autostrada Transilvania. REVOLTA REGILOR ASFALTULUI
Citește și Autostrada Târgu Mureș-Iași. CNADNR: „Costurile estimate sunt foarte mari, între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km”. Pe unde va trece