Prima pagină » Economic » De la anul vom plăti dacă vrem să circulăm pe unele drumuri. Care sunt tronsoanele pe care CNADNR vrea să introducă taxă

De la anul vom plăti dacă vrem să circulăm pe unele drumuri. Care sunt tronsoanele pe care CNADNR vrea să introducă taxă

De când vei plăti

Șoferii care vor circula pe autostrăzile București-Pitești, București-Constanța, precum și pe centura de sud a Bucureștiului, care va avea regim de autostradă și care urmează să fie construită în regim de concesiune, vor trebui să plătească o taxă de utilizare.

În total, Compania Națională de Autostrăzi ia în considerare introducerea taxării pe circa 360 de kilometri de autostrăzi, după cum reiese din datele de la companie.

Informația apare în anunțul CNADNR de lansare a procedurii de licitație – dialogul competitiv – pentru concesionarea autostrăzii Centura de sud a Bucureștiului (48 km), „la pachet”, cu operarea și întreținerea autostrăzilor București-Constanța și București-Pitești.

Sursa anunț CNADNR

Valoarea estimată a întregului contract este de 9,06 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 2 miliarde de euro, fără TVA.

De altfel, și în cazul autostrăzii Comarnic-Brașov (58km), pe care compania națională de autostrăzi a relansat-o în aceste zile și care ar urma să fie construită tot prin concesionare, se menționează introducerea unui tarif de utilizare a autostrăzii.

Tarifele de utilizare pentru toate aceste autostrăzi ar putea varia între 3 euro pentru autoturisme și 7,5 euro pentru autocare.

În prezent, pe autostrada A2, în apropierea localității Fetești, există o stație de colectare a tarifelor de utilizare a autostrăzii.

Sectoarele luate în considerare pentru introducerea unei taxe de utilizare:

Sursa: CNADNR

Cum va arăta centura București Sud

În afară de a dota cu stații de taxare și sisteme ITS (sisteme inteligente de transport n.n.) autostrăzile București-Pitești și București-Constanța, concesionarul va trebui să obțină finanțare și să construiască centura de sud a Capitalei, se arată în anunțul publicat de CNADNR.

Viteza maximă de circulație pe centura de sud a Bucureștiului va fi de 120 km pe oră și 140 km pe oră.

Tipul procedurii pentru selectarea concesionarului este dialogul competitiv, la fel ca și în cazul autostrăzii Comarnic-Brașov.

Traseul autostrăzii centura de sud a Bucureștiului se desfășoară la o distanță variind între 1 și 6 km față de șoseaua de centură existentă, în exteriorul acesteia, se menționează în datele de la compania națională de autostrăzi.

 

Autostrada va fi dotată cu patru parcări de scurtă durată.

La fel ca și în cazul Comarnic-Brașov, în cadrul procedurii de dialog competitiv a fost limitat numărul de operatori economici care vor fi invitați să prezinte oferte sau să participe la „între 3 și 5 agenți economici”.

Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este 28 ianuarie 2013.

Citește și