Creșterea riscului de producere a accidentelor, manevrarea cu dificultate a mașinii și amenzile de până la 4.000 de lei sunt doar câteva dintre riscurile la care se expun șoferii care nu își echipează autoturismele cu anvelope de iarnă, potrivit reprezentanților Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).
Pentru a evita astfel de probleme, românii trebuie să își schimbe anvelopele de vară cu unele corespunzătoare sezonului rece. „Montarea anvelopelor de iarnă costă între 80 și 100 de lei”, a declarat pentru gândul Cristian Muntean, director ASSAI.
Top cinci riscuri la care se expun șoferii care nu folosesc anvelope de iarnă
Iată, mai jos, principalele riscuri la care se supun cei care nu își montează anvelope de iarnă odată cu începerea sezonul rece, explicate pentru gândul de către reprezentanții ASSAi.
1. Folosirea anvelopelor de vară la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius sau utilizarea lor pe un carosabil acoperit de zăpadă crește semnificativ riscul de producere a accidentelor.
2. Manevrarea mașinii se realizează cu dificultate pe un carosabil acoperit cu zăpadă dacă autoturismul este echipat cu anvelope de vară.
3. Anvelopele de iarnă reduc cu peste 50% distanța de frânare comparativ cu cele de vară.
4. În polițele de asigurare ale unora dintre societățile de asigurare din România sunt prevăzute excluderi de la plata despăgubirii în cazul în care accidentul a avut loc ca urmare a neechipării corespunzătoare a mașinii pentru sezonul de iarnă.
5. Cei care sunt surprinși de reprezentanții Poliției Rutiere circulând fără anvelope de iarnă pe drumurile acoperite cu zăpadă, cu gheață sau cu polei pot fi sancționați anul acesta cu amenzi cuprinse între 2.500 și 4.000 de lei și li se va reține și talonul auto.
Șoferii vor fi, de asemenea, nevoiți să suporte costurile de reparare a drumului și de înlocuire a elementelor de siguranță a circulației care au fost distruse în cazul unor accidente care a avut loc pentru că mașinile nu erau echipate cu anvelope de iarnă.
Potrivit datelor Poliției Rutiere, în perioada 1 noiembrie 2011 – 15 aprilie 2012, aproape 1.500 de șoferi au fost amendați și li s-au retras certificatele de înmatriculare pentru că circulau pe drumuri cu zăpadă fără ca autoturismele lor să fie echipate cu anvelope de iarnă.
Citește și MASTERPLANUL gogoșilor de campanie: 22 de autostrăzi până în 2030. Premierul Ponta anunță o victorie de etapă: Comarnic-Brașov intră pe „procedură specială”
Citește și Autostrada Orăștie-Sibiu va avea cel mai mare viaduct din România. Când ar trebui să fie gata, cum arată și cât costă
Citește și Cum era să inaugureze premierul Ponta, de unul singur, a doua cale din autostrada Cernavodă-Medgidia
Citește și Guvernul asigură românii că în această iarnă nu se vor mai înghesui pe drumul spre mare. AUTOSTRADA ESTE GATA
Citește și REACȚIE ANCHETĂ GÂNDUL. CNADNR a eliminat din caietul de sarcini „ȘPAGA” introdusă „din greșeală”. Licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov a fost deblocată
Citește și Guvernul eșuează al doilea an consecutiv în a deschide un tronson la Autostrada Transilvania. Pentru 52 de kilometri s-au cheltuit jumătate din banii alocați pentru proiect
Citește și Director de la Autostrăzi, demis după ANCHETA GÂNDUL: „șpagă” introdusă „din greșeală” în LICITAȚIA PENTRU COMARNIC-BRAȘOV. CE CLAUZĂ A RĂMAS ÎN CONTRACT
Citește și Bulgarii vor încă trei poduri peste Dunăre. Când va fi deschis cel dintre Calafat și Vidin. GALERIE FOTO