ULTIMA ORĂ: TOȚI ȘOFERII SUNT VIZAȚI! Operațiune de amploare a poliției române astăzi
Pe 11 februarie, cea mai așteptată autostradă din România ar putea prinde pentru prima dată contur. Este vorba despre „drumul umilințelor” românilor, cei 58 de kilometri ai „drumului spre munte”, unde de ani de zile se formează ambuteiaje și cozi interminabile, unde polițiștii își fac planul la amenzi și unde, din păcate, au loc dese accidente cu victime omenești. La data precizată, proiectul iese din planul promisiunilor, procedura – care trena de luni bune din cauza birocrației și contestațiilor – fiind deblocată aproape peste noapte.
Astfel, companiile interesate să construiască în regim de concesiune autostrada Comarnic-Brașov (58 km) vor depune ofertele până pe 11 februarie. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a prelungit cu aproape două săptămâni termenul-limită pentru depunerea candidaturilor în cadrul procedurii de atribuire, termenul inițial stabilit fiind 29 ianuarie 2013.
––––––––––––––-
PLUS: 4000 de lei amendă? Toți ȘOFERII din România trebuie să știe asta
Citește și AUTOSTRADA TRANSILVANIA, la nouă ani de la semnarea contractului. Românii vor circula pe A3 când se va reface stratul de ozon al Pământului
Citește și Autostrada Comarnic-Brașov, un proiect de 1,4 miliarde de euro. Când ar putea începe lucrările, cum va fi construită, pe unde va trece și ce taxă ar putea plăti șoferii
––––––––––––––––
Prelungirea termenului a fost decisă ca urmare a unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) remisă CNADNR pe 4 ianuarie a.c.
În erata publicată de Compania de Autostrăzi se prevede, la informații suplimentare, „limitarea numărului de operatori economici invitați să prezinte oferte sau să participe: între 3 și 5 agenți economici”, precum și criteriile de preselecție și ponderea acestora în selectarea candidaților.
Astfel, media cifrei de afaceri în domeniul infrastructurii rutiere va avea o pondere de 40%, iar experiența în construcția de autostrăzi – o pondere de 55%. Un al treilea criteriu, care va avea o pondere de 5%, este raportul între activele și datoriile curente ale firmei ofertante.
Gândul a scris la sfârșitul săptămânii trecute că procedura de atribuire a contractului de concesionare pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov a fost reluată după ce, la sfâșitul lunii decembrie, fusese suspendată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) în urma solicitării formulate de firma China Communication Construction Company (CCCC) Ltd, cu sediul în Beijing.
În ședința de Guvern de vinerea trecută, premierul Victor Ponta acuzase președintele CNSC de „abuzuri” și „șmecherii” în blocarea licitației pentru Comarnic-Brașov.
„Eu unul nu mai sunt dispus să înghit abuzurile și șmecheriile de la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Dumneavostră v-ați agitat, ați scos la concesiune Comarnic-Brașov – că până îl facem, cu sens unic, dublu, triplu, dacă nu facem autostradă, tot o să ne blocăm pe Comarnic-Brașov -, CNSC a muncit tare pe 21 decembrie și a suspendat procedura. Pentru când ? Pentru Sfântul Așteaptă!”, a spus atunci Victor Ponta.
CNADNR: Comarnic-Brașov, finalizată în anul 2017
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunțat la începutul lunii decembrie că autostrada Comarnic-Brașov va fi construită în regim de concesiune, iar constructorul va fi ales prin procedura dialogului competitiv, la care vor putea participa „între 3 și 5 agenți economici”, potrivit unui anunț al CNADNR.
Compania care va câștiga licitația va asigura finanțarea și își va recupera investiția dintr-o taxă ce ar putea să fie cuprinsă între 3 euro pentru autoturisme și 7,4 euro pentru vehiculele de mare tonaj.
Pe de altă parte, gândul a scris recent că românii ar putea scăpa de calvarul circulației bară la bară pe DN1 începând din 2017, când autoritățile estimează că va fi gata autostrada Comarnic-Brașov, după cum reiese dintr-o programare a inaugurărilor de autostrăzi, realizată de CNADNR.
Mai exact, reprezentantii Companiei Naționale de Autostrăzi apreciază că cei 58 de kilometri ai autostrăzii Comarnic-Brașov vor fi finalizați în trimestrul al doilea din 2017, chiar dacă până acum lucrările nici nu au început.
La sfârșitul lunii decembrie, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a suspendat procesul de atribuire a contractului de concesiune pentru autostrada Comarnic-Brașov, după ce firma din China a contestat criteriile din documentația de atribuire a contractului și a solicitat suspendarea procedurii.
Citește și Povestea fără sfârșit a autostrăzii spre munte. Când se reia licitația și care este noul termen de finalizare pentru Comarnic-Brașov
Citește și Autostrada Comarnic-Brașov, un proiect de 1,4 miliarde de euro. Când ar putea începe lucrările, cum va fi construită, pe unde va trece și ce taxă ar putea plăti șoferii
Citește și Autostrada Comarnic-Brașov, un proiect de 1,4 miliarde de euro. Când ar putea începe lucrările, cum va fi construită, pe unde va trece și ce taxă ar putea plăti șoferii
Citește și Ponta: În 2013 vor fi demarate lucrările la autostrada Craiova-Pitești, o investiție de 500 de milioane de euro